Framgångsrikt årsmöte mellan USA:s DHS och MSB

28-29 juni hölls det årliga bilaterala mötet mellan MSB och den amerikanska motparten department for Homeland Security (DHS) i Washington. Den svenska delegationen leddes av Nils Svartz, som mötte sin motsvarighet, nytillträdde Acting Under Secretary for Science and Technology William Bryan.

Under mötet uppmärksammades det djupa och framgångsrika samarbete som länderna utvecklat under avtalets tio år. Utöver presentationer av pågående projekt diskuterades prioriteringar inför det kommande året. Experter från båda sidor deltog i workshops med fokus på räddningspersonal och cybersäkerhet. Parterna kom överens om flertalet åtgärdspunkter, och var överens om att det finns mycket vi kan göra tillsammans för att med gemensamma krafter arbeta för ett säkrare och mer resilient samhälle.

Läs nyheten också på MSB:s hemsida här.

Tangentbord med röd knapp

SACS digitala vårmöte med presentationer

Årets vårmöte startade med ett medlemsmöte där ordförande Richard Kindroth presenterade vad SACS genomfört under 2020, ekonomin från serviceverksamheten och

Seminarium med Tullverket