Pressmeddelande: höjer ambitionen i arbetet med att stärka totalförsvaret

Regeringen beslutade den 11 maj 2017 om att uppdra åt Försvarsmakten och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) att ytterligare främja och utveckla en sammanhängande planering för totalförsvaret. Beslutet innebär att regeringen höjer ambitionerna när det kommer till myndigheternas arbete med krigsplacering och med planering och samverkan i totalförsvarsfrågor.

Läs hela pressmeddelandet här.

Totalförsvar utan företag?

Till grund för konferensen ligger en rapport som Richard Kindroth, Ordförande i SACS inledde med att presentera. Rapporten sammanfattar den

SACS och Sme-d tecknar avsiktsförklaring, i syfte att stärka den svenska motståndskraften

Den svenska branschorganisationen för samhällssäkerhet, SACS, och branschorganisationen för små och medelstora företag inom försvarssektorn, Sme-d, har kommit överens om