Pressmeddelande: höjer ambitionen i arbetet med att stärka totalförsvaret

Regeringen beslutade den 11 maj 2017 om att uppdra åt Försvarsmakten och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) att ytterligare främja och utveckla en sammanhängande planering för totalförsvaret. Beslutet innebär att regeringen höjer ambitionerna när det kommer till myndigheternas arbete med krigsplacering och med planering och samverkan i totalförsvarsfrågor.

Läs hela pressmeddelandet här.

Tangentbord med röd knapp

SACS digitala vårmöte med presentationer

Årets vårmöte startade med ett medlemsmöte där ordförande Richard Kindroth presenterade vad SACS genomfört under 2020, ekonomin från serviceverksamheten och

Seminarium med Tullverket